Home
Fout
  • Fout bij laden feed data.

Advertentiesector is te zelfgenoegzaam om te innoveren

door MediaInnovatie   


In een kort videofragment beantwoordt James McQuivey van Forrester Research de vraag of mensen ooit nog gaan betalen voor 'content'. Al direct wordt duidelijk dat mensen nooit hebben betaald voor content. Mensen betalen slechts voor toegang tot of voor eenvoudig ontvangst ervan. Niet een direct schokkende ontdekking zou je kunnen zeggen. Niets nieuws onder de zon. Maar wel goed om even tot je door te laten dringen.

Het inkomstenmodel voor digitale media blijft nog wel een uitdaging. En de advertentiesector zit in datzelfde speelveeld. Wacht de advertentiesector dan een soortgelijke uitdaging? Of heeft de advertentiesector zelf gewoon nog niet door hoe stil ze eigenlijk is blijven staan de afgelopen jaren?

Lees verder...
 

De Persinnovatieregeling; Subsidie uitkeringen door het Stimuleringsfonds voor de Pers

door MediaInnovatie   

Eind april heeft het bestuur van het Stimuleringsfonds voor de Pers besloten 15 subsidieaanvragen in aanmerking te laten komen voor een uitkering uit de persinnovatieregeling. 

Deze persinnovatieregeling, door oud minister Plasterk ingesteld naar aanleiding van de aanbevelingen van de commissie Brinkman, is bedoeld voor innovatieve projecten die gericht zijn op journalistieke producten, diensten of werkwijzen. Voor deze regeling is €8 miljoen gereserveerd die in twee aanvraagrondes van elk €4 miljoen beschikbaar wordt gesteld. De eerste ronde is nu gepasseerd.

Het Stimuleringsfonds hanteert twee belangrijke criteria bij de toekenning:

Lees verder...
 

Kansen in online (mobiele) Games

door Michael Nijdam   

Op PaidContent.org verscheen 31 maart een interessant artikel over 'Deal Activity in The Gaming Sector'. Het is gebaseerd op een rapport van Tim Merel (van het in Londen gevestigde IBIS Capital). In het artikel worden de markten van 'console games', 'casual game', 'MMO games', 'mobile video games' en een beetje van de 'In-game advertising' vanuit het perspectief van een Venture Capitalist beschreven.

Volgens Tim Merel wordt de gaming markt voorlopig nog wel even gedomineerd door de 'console games'. De groei is er in deze markt echter zo goed als helemaal uit. 

Lees verder...
 

De iPhone over hoogtepunt heen

door Michael Nijdam   

Alle commotie van de laatste dagen rondom de 'gevonden' nieuwe iPhone 4G of iPhone 4.0 deed me de blog van Tomi Ahonen van een week eerder herinneren. In die blog, 'iPhone in Memoriam: A History from its Peak Moment of Success', deelt Ahonen een groot compliment uit aan de iPhone. Hij spreekt in die blog over het pre-iPhone tijdperk en over het tijdperk na die hoogtij dagen. De iPhone heeft de westerse wereld veranderd. Maar dat tijdperk na de hoogtij dagen van de iPhone begint volgens Ahonen al in 2010. 

 

Lees verder...
 

DenHaagDirect.nl, een lokaal online platform

door Michael Nijdam   

DenHaagDirect.nl

Den Haag of ’s-Gravenhage? Stad of dorp? Hagenaar of Hagenees? Wat een diversiteit heeft het in zich. En Den Haag is volop in ontwikkeling. Grote delen van de stad worden opnieuw ontwikkeld (de Binnenstad, Den Haag Centraal Station, Scheveningen, Kijkduin, De Binckhorst), er vinden regelmatig leuke evenementen plaats en er zijn veel creatieve mensen en organisaties actief.

 

Zo’n stad verdient een eigen website door en voor Hagenaars en Hagenezen. DenHaagDirect.nl wil zo'n podium bieden en wil de krachten van gepassioneerde, creatieve en actieve mensen in Den Haag bundelen. 

Lees verder...
 
« StartVorige12345678910VolgendeEinde »

Pagina 7 van 14

Dutchcowboys nieuws

Abonneer op Feed

feed-image Media Innovatie

Advertenties